joi, 9 iunie 2011

Conferinta de presa - 9 iunie

Managerul general al FC Petrolul Ploiesti, Valeriu Rachita, a sustinut, astazi, o conferinta de presa, in care a anuntat primele decizii luate dupa finalul campionatului. Oficialul "galben-albastrilor" a facut cunoscuta lista jucatorilor pe care i-a pastrat din vechiul lot (Cristian Zimmerman, Marko Campar, Mihai Tudor, Marian Carja, Zoran Ljubinkovic, Pompiliu Stoica, Victoras Catarama, Alexandru Benga, Radu Barbu, Valentin Duru, Florentin Dumitru, Alexandru Buhusi, Daniel Oprita, Vasile Buhaescu, Danut Enescu), precizand, totodata, si numele celor care nu vor mai intra in calculele sale pentru sezonul viitor (Victor Ramniceanu, Catalin Paun, Florin Plecanciuc, Adrian Cuciula, Cosmin Garleanu, Cristian Vlad, Nenad Grumic, Vlad Stanescu, Bogdan Morosan, Liviu Mihai, Constantin Stoica, Eugene Sseppuya, Marian Pop).
Iata, mai jos, principalele concluzii desprinse de la intalnirea de astazi:

"Aseara, tarziu, am terminat analiza campionatului. Astazi de dimineata mi-am facut timp si i-am sunat pe toti jucatorii, 28 la numar, din lotul cu care s-a incheiat campionatul. Doi sau trei dintre ei au avut telefoanele inchise si n-am reusit sa-i gasesc. 15 au ramas, 13 au plecat, cu amendamentul ca, probabil, nu toti cei ramasi se vor regasi in lot si pe data de 22 iulie, atunci cand va incepe campionatul in Liga I. Acest lucru depinde de buget, de banii pe care sper sa-i am la dispozitie pentru a aduce jucatori, iar dupa intalnirea de ieri, pe care am avut-o cu domnul primar si cu oamenii care au venit la discutii, sunt increzator ca va exista o suma care sa-mi permita sa transfer jucatori de valoare. Mi-a parut rau de toti cei de care a trebuit sa ma despart. Sunt unii cu care aveam o relatie speciala, dar, asa cum ma cunoasteti, si asa cum ma cunosc si ei, nu puteam sa iau decat decizia - corecta din punctul meu de vedere, in urma analizei facuta - ca viitorul clubului sa mearga spre performanta. Sentimentalismele, in fotbal, nu au ce cauta"

Jucatorii care au ramas
" Zimmermann - mai are contract pana in 2013;
Campar - ii voi da sansa sa apere in meciurile de pregatire, pentru ca n-am apucat sa-l vad, inca, in conditii de joc. Daca nu ma multumeste, va pleca;
Mihai Tudor - isi termina contractul, si-a exprimat dorinta sa ramana si nu cred ca vor fi probleme;
Ljubinkovic - are doua oferte din Liga I, dar el isi doreste enorm sa ramana aici. Mi-a promis ca pe 20 iunie va fi la reunire si ca va semna cu noi, chiar daca vor sau nu impresarii sai;
Pompiliu Stoica - nu m-am inteles cu el daca va semna pe 4 sau 5 ani, sa vedem;
Benga - ni se cere o suma de bani pe el, pana acum ne-a fost lasat liber. Ramane de vazut ce se va intampla;
Duru - termina contractul, dar nu sunt probleme si va semna un nou angajament;
Fl. Dumitru - nu sunt probleme, ramane;
Buhusi - este sub contract pana in 2013;
Oprita - nu sunt probleme, ramane;
Enescu - imediat dupa ce s-a accidentat, ca sa-i arat ca am incredere in el si ca sa-i dau puterea psihica sa treaca peste acele momente dificile, am semnat un contract in alb. Angajament pe care urmeaza sa-l inregistram;
Am demarat discutii, iar pe 20 iunie vor veni si jucatori noi, atat romani, cat si straini. Ar fi ideal sa gasesc 15 jucatori, dar ma voi multumi si cu 10"

Despre jucatorii imprumutati
" Radu Barbu a primit, ieri, un telefon de la Craiova, i-au cerut sa se intoarca acolo. El are un contract pe un an si jumatate cu noi, fara clauza de revenire, asa ca va ramane aici. In schimb, Buhaescu, Catarama si Carja au clauze de revenire. Toti mi-au spus ca vor sa ramana la Petrolul. Pentru Carja si Buhaescu am vorbit, deja, iar cluburile de care apartin ni-i lasa in continuare. Pentru Catarama inca n-am avut discutii. In schimb, Paun si Garleanu nu mai intra in calculele noastre,"

Jucatori la care s-a renuntat

" Cristi Vlad - este singurul jucator pe care, astazi, l-am chemat la birou. Imi pare extrem de rau, dar nu pot sa gandesc numai cu inimia, ci si cu mintea. I-am multumit pentru ceea ce a facut in cei 2 ani de proiect, dar i-am spus ca eu consider ca nu ne mai poate ajuta in continuare. Am vazut DVD-urile, am luat si statistica, a avut si ceva probleme fizice... In Liga I se va juca altceva, iar eu imi doresc o echipa care sa poata din punct de vedere fizic, cu 2-3 jucatori care sa creeze pericol. Probabil ca vor fi comentarii, dar aceasta este decizia mea si mi-o asum. Mai mult nu vreau sa dezvolt;
Ramniceanu - dupa meciul de la Alba Iulia cred ca am luat o decizie buna, taind in carne vie. Nu m-a multumit;
Plecanciuc - desi isi doreste, vrea, in Liga I este cu totul altceva;
Cuciula - a avut si ghinionul ca s-a accidentat in stagiul din Antalya si a jucat foarte putin;
Garleanu - asteptam mult mai mult de la el, fata de ceea ce a dat;
Grumic - nu s-a ridicat nivelul la care ma asteptam;
Morosan - un baiat extraordinar, dar consider ca nu ne poate ajuta in Liga I. Sa joace in Liga a II-a si va ramane in atentia mea;
Liviu Mihai - nu m-a multumit;
Constantin Stoica - din punct de vedere sportiv, nu m-a multumit;
Pop - un jucator care mi-a placut foarte mult, dar care a avut un ghinion teribil, suferind doua accidentari serioase si a trebuit sa stea pe margine o perioada foarte lunga de timp.
Unora dintre ei am sa le propun variante pentru transferul la unele echipe prahovene, unde sa-i pot tine sub observatie. Asta, bineinteles, dupa ce voi discuta si cu oficialii acelor cluburi"

Despre situatia financiara
" Vreau sa vorbesc despre raportul financiar pe anul competitional 2010/2011, in care s-a dorit promovarea si ne-am atins obiectivul. Peste 90% din buget a fost asigurat de catre Primarie, iar, in total, s-au cheltuit 6.300.000 de RON, ceea ce inseamna aproximativ 1.500.000 euro. Din aceasta suma, taxele catre stat au reprezentat 24%, iar noi suntem la 0 din acest punct de vedere, platind toate obligatiile. Ratele, contractele jucatorilor, seniori, FC Petrolul 1 si FC Petrolul 2 au reprezentat, de asemenea, 24% din suma, premierile 20%. Au mai fost cheltuieli cu chiriile si utilitatile la bazele sportive pe care le-am folosit atat pentru prima echipa, cat si pentru formatiile de juniori. Pana acum am cheltuit pana in 1.300.000 de euro. In suma finala, de 1.500.000 euro, au fost prevazute si primele de promovare, cei 40% ramasi din primele de joc, si salariile pentru luna iunie, bani care vor fi achitati in perioada urmatoare
Am facut o estimare bugetara si cred ca 3.000.000 euro ne vor fi suficienti pentru Liga I, plus o suma, sper eu, intre 300.000 si 500.000 de euro, necesara pentru transferuri"

Despre programul de pregatire
"Pe 20 iunie, ora 17.00, va fi reunirea, la Crangul lui Bot. Pe 21 plecam la Sinaia, la Hotel Mara, unde vom face un cantonament de 10 zile, ce va cuprinde si doua meciuri amicale, pe 28 iunie si 1 iulie. Apoi, intre 4 si 14 iulie este programat un stagiu in Austria, acolo unde vom disputa cinci partide test, pe 5, 7, 9, 11 si 13 iulie".

"Am un proiect de 2 ani si imi propun ca la finalul acestei perioade echipa sa joace pe noul stadion Ilie Oana intr-o cupa europeana. Vreau ca si jucatorii pe care-i opresc sa semneze pe cel putin 2 ani."

"Ieri am primit hartia cu acordarea licentei pentru liga I. Comisia chiar ne-a felicitat, pentru ca am avut un dosar foarte bine pus la punct"


WWW.FCPETROLUL.RO

Niciun comentariu: